Back-office, front-office og tillid 

Udgivet: ;14-01-2014
I Faaborg Midtfyn Kommune har man fundet en løsning, der giver sekretærer mere ro, samtidig med at borgerne får bedre service. Og i Københavns Kommunes Socialforvaltning glæder de sig over den opbakning, der er til deres tillidsarbejde - på trods af sten på vejen mod samarbejde og tillid.

OAO er klar med to nye cases om tillid og innovation og en undersøgelse foretaget af Gallup på vegne af OAO.

Back-office og front-office sætter medarbejdere og borgere i front:

Hos Børne- og Ungerådgivningen i Faaborg Midtfyn Kommune har man løst mange sekretærers store udfordring: At få ro til de administrative opgaver samtidig med, at borgerne kan få hjælp på alle tidspunkter af dagen. Læs med og find ud af hvad et front-office og et back-office egentlig er, og hvordan konceptet gavner både medarbejdere og borgere. Læs med her.

Tillid kommer ikke natten over:

Det kræver en ihærdig indsats at vende tidligere tiders nulfejlskultur, stigende dokumentationskrav og opsplitning mellem niveauerne i forvaltningen til samarbejde og tillid. Det erkender Københavns Kommunes Socialforvaltning. Men på trods af sten på vejen, er opbakningen der. Læs med hvordan socialforvaltningen forsøger ikke blot at skabe tillid, men også tillid til tillidsreformen her.

Tillidsreformen: Staten skal op i gear:

Statens arbejdspladser halter bagud sammenlignet med kommuner og regioner, når man ser på indsatsen for at gøre tillidsreformen til virkelighed. De oplever i mindre grad at blive hørt og oplever færre initiativer blandt politikere og ledere. Læs mere her.

Niels Hemmingsens Gade 12, 3. DK-1153 København K. / Tlf.: 33701300 / Fax: 33701333 / E-mail: oao@oao.dk / Sikker mail: e-boks.dk