Hvordan håndterer SU udbud og udlicitering?

Udgivet: 18-01-2012 | Redigeret: 02-01-2018
LinkedIn
A A A

Det er en vigtig opgave for SU at drøfte konsekvenser for medarbejderne, når arbejdspladsen udliciterer eller sender opgaver i udbud.  I skal for eksempel diskutere, hvordan de berørte medarbejdere løbende vil blive inddraget i arbejdet – og hvordan ledelsen vil sikre, at dette sker. I den forbindelse skal du være særlig opmærksom på to regelsæt: Virksomhedsoverdragelsesloven og Samarbejdsaftalen (se links i boksen til højre). Husk at du altid kan kontakte din faglige organisation for råd og vejledning. 

OAO har lavet oversigten ”Udbud & udlicitering” med råd og vejledning til, hvad du skal gøre, hvis din arbejdsplads skal udlicitere eller sende opgaver i udbud. Oversigten giver dig et overblik over hvilke spørgsmål, I skal huske at drøfte i SU. 

Islands Brygge 32D, 1.sal DK-2300 København S. / Tlf.: 33701300 / E-mail: oao@oao.dk / Sikker mail: e-boks.dk